کمپین تبلیغاتی
کمپین تبلیغاتی چیست؟
اگر شما یک کسبوکار را مدیریت میکنید یا قصد راهاندازی یک کسبوکار را دارید، احتمالا میدانید که نوآوری یکی از عوامل اصلی موفقیت در کسبوکار شماست؛ اما باید گفت هر چقدر هم که نوآوری در کسبوکار شما زیاد باشد و محصولات جدیدی را به بازار عرضه کنید، تا آن را تجاریسازی و تبلیغ نکنید، نمیتوانید از موفقیت خاصی برخوردار شوید. در اینجاست که کمپینهای تبلیغاتی مهم میشوند.
اگر بخواهیم مفهوم کمپین تبلیغاتی را به زبان ساده توضیح دهیم، میتوانیم بگوییم که کمپین تبلیغاتی شامل یک فرآیند است که به کسبوکار شما کمک میکند تا صدا و پیام خود را به گوش مخاطبانتان برسانید. این پیام میتواند دعوت مخاطبان به خرید یا دعوت آنها به دنبال کردن صفحات کسبوکار ما در فضای مجازی باشد.
آخرین مطالب
- تقویم آبان 1403 (لیست کامل مناسبتهای ملی و بینالمللی)
- گوگل برای حکم دادگاه وزارت دادگستری آمریکا درخواست تجدیدنظر میکند
- معرفی 5 ربات دانلود از اسپاتیفای رایگان تلگرامی و نحوه استفاده
- کمتر غذا خوردن احتمالاً میتواند طول عمر را افزایش دهد
- میلیاردهای دنیای فناوری سرمایهگذاریهای خود در خرید زمین را افزایش میدهند
عبارت کمپین به معنای گروه است و این عبارت در تبلیغات و بازاریابی جای خود را به گروهی از ابزارها میدهد که با استفاده از آنها میتوانید پیام خود را به مخاطبان برسانید. این ابزارها عبارتاند از :
و…
اگر بخواهیم به زبان دیگری مفهوم کمپینهای تبلیغاتی را توضیح دهیم، میتوانیم بگوییم که کمپین تبلیغاتی شامل اجرای چندین نوع فعالیت تبلیغاتی است که در مجموع پیام ما را به مخاطب میرسانند.
لازم به ذکر است که بسیاری از از افراد باور دارند که کمپینهای تبلیغاتی شامل اجرای تبلیغات با بودجههای بزرگ در ابعاد کلان است؛ در صورتی که به هیچ وجه اینطور نیست و حتی ما میتوانیم استفاده از یک نوع ابزار تبلیغاتی برای رساندن پیاممان به مخاطب را نیز کمپین تبلیغاتی به شمار بیاوریم.
ویژگیهای داشتن یک کمپین تبلیغاتی موفق
باید گفت که اجرای کمپینهای تبلیغاتی تنها به مهارت استفاده از ابزارهای تبلیغاتی منتهی نمیشود و شما نیازمندید تا با رعایت برخی از نکات و در نظر داشتن برخی از ویژگیهای کمپین تبلیغاتی موفق، آن را اجرا کنید. در این بخش به بررسی ویژگیها و نکاتی برای یک کمپین تبلیغاتی موفق میپردازیم.
— اجرای کمپین تبلیغاتی که متناسب با کسبوکارتان است
اگر میخواهید کسبوکار موفقی داشته باشید و فعالیتهای تبلیغاتی خود را بهبود ببخشید، نیاز به یک طرح یا برنامه بازاریابی دارید. کمپین تبلیغاتی جزئی از برنامه بازاریابی کسبوکار شماست و شما نیاز دارید تا برای اجرای یک کمپین تبلیغاتی موفق، آن را بر اساس برنامه بازاریابی کسبوکارتان طراحی و اجرا کنید.
— هدفگذاری کمپین
اگر برای کمپین تبلیغاتی خود هدفگذاری نکنید، نمیتوانید انتظار داشته باشید که کمپین تبلیغاتی شما موفق باشد. ممکن است هدف شما از کمپین فروش بیشتر باشد،؛ اما باید آن را قابل اندازهگیری کنید و به صورت کمی بنویسید. برای مثال تعداد محصولات هدف برای فروش، میتواند هدف مناسبی برای کمپین تبلیغاتی شما باشد.
— تعیین بودجه کمپین
قبل از اجرای کمپین شما نیاز دارید تا درک مشخصی از بودجهای که میخواهید خرج کنید داشته باشید. به عبارت دیگر، شما نباید در حین اجرای کمپین تبلیغاتی، تک به تک کانالها و ابزارهای تبلیغاتی را بررسی کنید و برای آنها پول خرج کنید؛ بلکه باید قبل از اجرای کمپین تبلیغاتی، تمام کانالها و ابزارهای مورد نظر خود برای اجرای کمپین را لیست کرده و سپس تصمیم بگیرید که میخواهید برای کدامیک چه بودجهای را در نظر بگیرید.
— تعیین کانالهای تبلیغاتی خود
شما باید قبل از اجرای کمپین تبلیغاتی، تمام کانالهایی که میخواهید در آنها تبلیغ اجرا کنید را مشخص کرده و سپس به دریافت و اجرای آن بپردازید. این کار به شما کمک میکند تا به در کمپینهای تبلیغاتی بعدی، میزان بازدهی هر کانال را در نظر بگیرید و انتخاب بین کانالهای تبلیغاتی داشته باشید.
بیشتربخوانید:
— زمانبندی کمپین تبلیغاتی
برای هر کاری که در بازاریابی و تبلیغات انجام میدهید، بهتر است تا برنامه زمانی مشخصی داشته باشید. این موضوع راجع به اجرای کمپینهای تبلیغاتی نیز صدق میکند و شما نیاز دارید تا برای اجرای یک کمپین تبلیغاتی موفق، یک جدول زمانبندی داشته باشید.
این جدول زمانبندی شامل زمان تبلیغ در کانالها و ابزارهای تبلیغاتی است که شما میخواهید در آن زمان تبلیغ خود را در آنها اجرا کنید.
طراحی کمپین تبلیغات چیست؟
شما تا به اینجای کار با مفهوم کمپین تبلیغاتی و نکات مهم برای اجرای یک کمپین تبلیغاتی موفق آشنا شدید. اکنون نوبت به آن رسیده تا با مفهوم طراحی کمپین تبلیغاتی نیز آشنا شوید. لازم به ذکر است که قدم اول برای اجرای یک کمپین تبلیغاتی، طراحی آن است.
به طور کلی، طراحی کمپین تبلیغاتی شامل برنامهریزی و طراحی بخشهای مختلفی از کمپین تبلیغاتی است. برای مثال، برنامهریزی و همفکری برای محتوا و بنرهای تبلیغات یک کمپین و مشخص کردن کانال مناسب برای انتشار آنها، یکی از اصلیترین بخشهای طراحی یک کمپین تبلیغاتی است.
توجه داشته باشید که شما در بخشهای قبلی با بسیاری از مراحل طراحی کمپین تبلیغاتی از جمله زمانبندی و برنامهریزی برای کمپین تبلیغاتی آشنا شدید. تنها کاری که اکنون باید انجام دهید این است که به آنها مسائل ظاهری کمپین مانند ظاهر بنرها و محتواهای ویدیو را نیز اضافه کنید و به ابزارهای موجود برای طراحی کمپین نیز اهمیت دهید. در بخش بعدی به بررسی ابزارهای کاربردی برای طراحی کمپین میپردازیم که شما میتوانید با استفاده از آنها، عملکرد کمپینهای تبلیغاتی خود را بهبود ببخشید.
ابزارهای مورد استفاده در طراحی کمپین
برای طراحی کمپینهای تبلیغاتی ابزارهای بسیار زیادی وجود دارند که میتوانید با استفاده از آنها کمپینهای تبلیغاتی موفقی را اجرا کنید و همچنین بتوانید راحتتر، برای کمپینهای تبلیغاتی خود برنامهریزی کنید. در این بخش به برخی از کاربردیترین ابزارهای دیجیتال برای طراحی و اجرای کمپینهای تبلیغاتی میپردازیم.