اموزش راه اندازی انلاین شاپ در اینستاگرام و نحوه کسب درامد از انلاین شاپ(فروشگاه اینستاگرامی)
انلاین شاپ چیست؟
آنلاین شاپ یا (Online Shop) به معنای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی می باشد که به کمک آن ما بتوانیم محصولات و خدمات خود را در بستر وب به کاربران اینترنتی عرضه کنیم.
اگر بخواهیم معنای آنلاین شاپ را به طور دقیق تر بررسی کنیم باید بگوییم که آنلاین به معنای برخط بودن و شاپ هم یک کلمه لاتین به معنای فروشگاه است.
آخرین مطالب
- خرچنگها میتوانند درد را تجربه کنند
- شرایط فروش اقساطی ایران خودرو برای خودروهای برقی اعلام شد [آذر 1403]
- معرفی بهترین گیف های اینستاگرام + آموزش اضافه کردن گیف به استوری
- برندهای موبایل تعهد دادهاند 5G را تا اوایل سال ۲۰۲۵ روی گوشیهای ایرانی فعال کنند
- تصویر روز ناسا: پانورامای ۳۶۰ درجه از تقابل فصلها در کوههای آلپ
پس آنلاین شاپ یک فروشگاه اینترنتی می باشد که این امکان را برای شما فراهم می کند تا بتوانید از طریق فضای مجازی برای خود یک فروشگاه اینترنتی را راه اندازی نمایید.
و اما سوال اینجاست چرا انلاین شاپ در اینستاگرام؟
همانطور که می دانید هم اکنون اینستاگرام پر مخاطب ترین رسانه در میان ایرانیان است به طوری که بیش از 40 ملیون از کاربران این پلتفرم ایرانی هستند.
انلاین شاپ (فروشگاه اینستاگرامی)برای چه کسانی مناسب است؟
کسانی که تولید کننده کالا هستند یا به صورت واسطه می خواهند ان را بفروشند نیاز به دیده شدن هر چه بیشتر کالای خود دارند.
در این میان سر و کله اینستاگرام با بیش از 40 ملیون مخاطب پیدا می شود.
چطور انلاین شاپ خود را درون اینستاگرام راه اندازی کنیم؟
در مرحله اول شما نیاز به ساخت اکانت اینستاگرام دارید.بیشتر افراد می گوید خوب ساخت اکانت اینستاگرام که بسیار ساده است چرا مطلب جدید تری نمیگی؟
باید بگویم بله ساخت اکانت بسیار ساده است اما در هر کار ساده نکته ای نهفته است.
به عنوان مثال شما قصد دارید انلاین شاپ خود را در ضمینه پوشاک راه اندازی کنید.اول ایدی مناسب برای اکانت خود باید انتخاب کنید که هنگامی که فردی اکانت شما را در نگاه اول مشاهده می کند بیانگر کسب و کار شما باشد.
مانند:poshak_2023
بعد از اینکه ایدی مناسب انتخاب کردید نوبت به انتخاب پروفایل می رسد.
باید بگویم پروفایل شما نیز نقش مهمی در جذب مخاطب دارد.به طوری که توصیه می کنم از عکسی استفاده کنید که نمایانگر ضمینه کار انلاین شاپ شما باشد.
خوب بعضی از افراد از لگو شرکت یا برند خود استفاده می کنند که نمایانگر کسب و کار انها نیست.
باید بگویم این افراد روزانه 10ها و100 ها کاربر هدفمند را از دست خواهند داد.
و اما چرا 10 ها و100 ها کاربر را از دست می دهند؟
باید بگویم در نگاه اول فردی که به اکانت شما نگاه می کند با دیدن ان اکانت می تواند تشخیص دهد که ضمینه کاری شما در چیست و ایا ان عکس که نمایانگر ضمینه کاری شماست توانسته فرد مورد نظر را جذب انلاین شاپ شما کند؟
نوشتن بیو هدفمند
بیو هدفمند نقش زیادی در جذب مخاطب دارد.این بدان معناست که یک بیو مناسب می تواند 100ها کاربر هدفمند را جذب انلاین شاپ شما کند.
بیشتر بخوانید:
نحوه تغییر تلفن و ایمیل در اینستاگرام
سوالی که مطرح می شود این است که :
ایا از هشتگ ها در بیو استفاده کنیم؟
باید بگویم با این کار شانس خود را برای جذب مخاطب هدفمند چند برابر خواهید کرد.به طوری که بسیاری از افراد از طریق هشتگ نیاز خود را براورده می کنند.
اما از چه هشتگ هایی در بیو خود استفاده کنیم؟
توجه داشته باشید درست است که با استفاده از هشتگ های پر بازدید می توانید مخاطب زیادی در یافت کنید اما باید بگویم این کار درست نیست.
شما برای جذب کاربر هدفمند باید از هشتگ های مرتبط با کسب و کار خود استفاده کنید. هر چندکه تعدا جذب کمتر است اما کاربران هدفمند شما را دنبال می کنند.
تولید محتوا
یکی از مهم ترین مرحله محسوب می شود تولید محتوا است.تولید محتوا باید همیشه ادامه دارد باشد.
به عنوان مثال:نمی شود شما امروز پستی را به اشتراک بگذارید و بعد از 1هفته و یا 1ماه بعد یک پست جدید تولید کرده به اشتراک بگذارید.
به طور کلی باید پست گذاری و تولید محتوای منظمی داشته باشید.
برای رشد اکانت خود باید هر روز یا هر 2روز نه یک بار تولید محتوا کنید و ان را منتشر کنید.
استفاده از چالش ها
همانطورکه میدانید یکی دیگر از جذب مخاطب برگذاری چالش هفتگی یا ماهیانه است.
کلام اخر
در این مقاله سعی شد به طور کلی نحوه راه اندازی انلاین شاپ را اموزش دهیم. و به طور کلی نحوه جذب مخاطب هدفمند و رساندن ان به درامد صحبت کنیم.
ما که هستیم؟
ما گروهی جوان در ضمینه خدمات دیجیتا مارکتینگ خدمات اینستاگرام ،تبلیغات اینترنتی و….. می باشیم.