برای تغییر حالت نمایه پیج از خصوصی به عمومی، ابتدا باید به قسمت تنظیمات حساب کاربری خود در اینستاگرام رفته و حالت حساب کاربری را از خصوصی به عمومی تغییر دهید. این کار به شما اجازه میدهد تا پیج شما توسط موتور جستجوی گوگل ایندکس شود و در نتایج جستجو نمایش داده شود.
با انتخاب بهترین حالت بیوگرافی در اینستاگرام، میتوانید به موتورهای جستجوگر بیان کنید که پیج شما درباره چه موضوعی است. بیوگرافی اینستاگرام تنها متنی است که در پروفایل شما نمایش داده میشود و از طریق آن، موتورهای جستجو میتوانند محتوای پیج شما را درک کنند.
در اصطلاحات سئو، بیوگرافی اینستاگرام همان توضیحات متا محسوب میشود. این توضیحات متا یک خطی در مورد پیج یا محتوا است که در صفحه اول گوگل زیر نام پیج نمایش داده میشود.
آخرین مطالب
- تقویم آبان 1403 (لیست کامل مناسبتهای ملی و بینالمللی)
- گوگل برای حکم دادگاه وزارت دادگستری آمریکا درخواست تجدیدنظر میکند
- معرفی 5 ربات دانلود از اسپاتیفای رایگان تلگرامی و نحوه استفاده
- کمتر غذا خوردن احتمالاً میتواند طول عمر را افزایش دهد
- میلیاردهای دنیای فناوری سرمایهگذاریهای خود در خرید زمین را افزایش میدهند
همانطور که استفاده از کلمات کلیدی در توضیحات متا تأثیر زیادی در سئوی یک سایت دارد، استفاده از کلمات کلیدی مربوط به محتوای پیج در بیوگرافی اینستاگرام میتواند در نمایش پیج شما در گوگل تأثیرگذار باشد. به عنوان مثال، استفاده از کلماتی مانند “عکاس” یا “Photographer” برای پیجهای مرتبط با عکاسی، میتواند تأثیر مثبتی داشته باشد.
در بخش بیوگرافی، شما میتوانید تا 150 کاراکتر استفاده کنید. با توجه به این موضوع که استفاده از کلمات تکراری مشکلی ندارد، میتوانید بارها از کلمات مشابه یا تکراری در این بخش استفاده کنید.
کپشن تصویر در اینستاگرام میتواند مانند برچسب عنوان (title tag) در سئو، تأثیر مهمی داشته باشد. از نظر سئو، نام شما و کپشن تصویر همچون تگ عنوان عمل میکنند. در واقع، نام (NAME) در پروفایل اینستاگرام به عنوان تگ عنوان محسوب میشود. در زمینه برنامهنویسی وب و کدنویسی HTML، تگ عنوان (title tag) بسیار اهمیت دارد و متن موجود در آن نسبت به سایر متنهای صفحه، اهمیت بیشتری دارد. اگر با فضای وب آشنایی دارید، احتمالاً با تگهای Header مانند H1 و H2 آشنا هستید.
به همین دلیل، در اینستاگرام نیز باید از تگهای عنوان به خوبی استفاده کرد، زیرا مانند گوگل، این تگها برای الگوریتم اینستاگرام نیز حائز اهمیت میباشند. کپشن در اینستاگرام میتواند شامل کلمات کلیدی باشد، مانند محتوای یک وبسایت. به عنوان مثال، اگر کلمه کلیدی مربوط به پروفایل شما فروشگاه لباس باشد، استفاده از کلمات مشابه و خود کلمه کلیدی در کپشن میتواند موثر باشد.
استفاده از هشتگ در اینستاگرام دارای قواعد خاص خود است و نمیتوانید به هر تعدادی که بخواهید هشتگ اضافه کنید. هدف اصلی باید این باشد که خودتان را به بهترین شکل ممکن به موتور جستجوی گوگل معرفی کنید و سعی کنید گوگل بفهمد که حوزه کاری و محتوای شما چیست.
اینستاگرام ابزارهای مختلفی را برای این کار فراهم کرده است، از جمله هشتگها. استفاده از هشتگ قاعده ثابتی ندارد که برای همه یکسان باشد. اگر شما تازهکار هستید، ممکن است نیاز داشته باشید بیشتر از هشتگها استفاده کنید، اما مهمترین نکته در مورد هشتگگذاری این است که از هشتگهای مرتبط با محتوای خود استفاده کنید.
پاسخ خودکار به دایرکت و کامنتهای اینستاگرام
استفاده از متن جایگزین یا alt text در اینستاگرام یک قابلیت است که ممکن است قبلاً در فضای وب دیده باشید و میتوانید از آن در اینستاگرام نیز استفاده کنید. در صورتی که با مفهوم سئوی گوگل آشنا باشید، میدانید که برای هر عکس میتوانید یک متن جایگزین انتخاب کنید که در صورت عدم بارگذاری عکس، برای مخاطبان متن جایگزین نمایش داده میشود. این قابلیت سالهاست که به اینستاگرام اضافه شده است، اما متأسفانه به طور جدی گرفته نشده و اغلب افراد از آن استفاده نمیکنند.
بیشتر بخوانید:
راهنمای فعالسازی دایرکت هوشمند اینستاگرام
کلمات ممنوعه در اینستاگرام (لیست کلمات و هشتگها)
برای قرار دادن متن جایگزین در اینستاگرام، نیازی به کارهای چندان سختی نیست و کافی است مراحل زیر را انجام دهید:
پست خود را انتخاب کرده و مراحل بارگذاری آن را طی کنید.
در آخرین مرحله پیش از انتشار، گزینه “Advanced Settings” را انتخاب کنید.
گزینه “Write alt text” را انتخاب کنید و متن جایگزین خود را بنویسید.
توجه داشته باشید که متن جایگزین میتواند به رباتهای اینستاگرامی کمک بیشتری برای شناسایی محتوای عکس کند و از این طریق، احتمالاً گوگل نیز پست تصویری شما را بهتر درک کند. همچنین، بهتر است در متن جایگزین از کلمات کلیدی و مرتبط با عکس استفاده کنید.
افرادی که علاوه بر پیج اینستاگرام، وبسایتی برای کسب و کار خود راهاندازی کردهاند، فرصت بیشتری برای دسترسی به نتایج گوگل دارند. به عنوان مثال، در نظر بگیرید یک فروشگاه لباس که در اینستاگرام فعالیت پر رونقی دارد و دارای تعداد فالوورهای قابل توجهی است. اگر این فروشگاه یک وبسایت راهاندازی کند و با ایجاد لینکهای مناسب، ارتباط بین صفحه اینستاگرام و وبسایت خود را به گوگل نمایان کند، مطمئناً با جستجوی نام برند، علاوه بر صفحات وبسایت، پیج اینستاگرام این فروشگاه نیز در نتایج گوگل نمایش داده میشود.
سخن آخر
در پایان باید تأکید کنیم که تمامی راهکارهای ارائه شده در این مقاله براساس تجربههای کاربردی ذکر شدهاند. همانطور که بیان شد، هنوز الگوریتم دقیقی برای افزودن پیج اینستاگرام به نتایج گوگل وجود ندارد. با این حال، تجربه نشان میدهد که با استفاده از ترفندهای مطرح شده در این مقاله، احتمال رسیدن به نتایج مطلوب در گوگل افزایش مییابد.