دوو سیلو یکی از خودروهای جذاب و خاطرهانگیز ایران در ابتدای دهه 1380 خورشیدی است. این خودرو به دلیل آنکه در بازار با لقب یک سدان آمریکایی شناخته میشود، طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده است. دوو سیلو در ابتدای ورود به بازار رقیبی برای پراید بود اما پس از مدتی به مرحله رقابت با سمند و پژو 405 ارتقا یافت.
تولید دوو سیلو در کرمان خودرو و از سال 1375 آغاز شد. این خودرو تا سال 1384 روی خط تولید قرار داشت. در این مدت نسخههای مختلف کاربراتوری، انژکتوری، دندهای و اتوماتیک از سیلو به تولید رسیدند. این خودرو علاوه بر کره جنوبی و ایران، در کشورهای دیگری نیز روی خط تولید قرار گرفت که از جمله آنها میتوان به مصر، رومانی، ازبکستان، بریتانیا و ویتنام اشاره کرد. تولید این خودرو تا سال 2016 میلادی در ازبکستان ادامه داشت.
آخرین مطالب
- تقویم آبان 1403 (لیست کامل مناسبتهای ملی و بینالمللی)
- گوگل برای حکم دادگاه وزارت دادگستری آمریکا درخواست تجدیدنظر میکند
- معرفی 5 ربات دانلود از اسپاتیفای رایگان تلگرامی و نحوه استفاده
- کمتر غذا خوردن احتمالاً میتواند طول عمر را افزایش دهد
- میلیاردهای دنیای فناوری سرمایهگذاریهای خود در خرید زمین را افزایش میدهند
دوو سییلو سدانی آرام و کمحاشیه است که این موضوع را میتوان از ظاهر آن نیز متوجه شد. زیر کاپوت این خودرو، پیشرانه چهار سیلندر MPFIبا 1.5 لیتر حجم قرار دارد. این پیشرانه حداکثر 75 اسببخار قدرت و 124 نیوتنمتر گشتاور آزاد میکند. جعبه دنده اکثر نسخههای موجود از این خودرو در ایران نیز پنج سرعته دستی است.
قیمت دوو سیلو در بازار، خرداد 1403:
مدل | کارکرد | رنگ | وضعیت بدنه | قیمت |
1378 | ۲۱۰٬۰۰۰ کیلومتر | خاکستری | دور رنگ | ۲۰۵٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان |
1381 | ۲۷۰٬۰۰۰ کیلومتر | نقره ای | چندلکه رنگ | ۲۷۵٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان |
1380 | ۳۳۰٬۰۰۰ کیلومتر | مشکی | دور رنگ | ۱۴۷٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان |
1379 | ۳۲۵٬۰۰۰ کیلومتر | آبی | دور رنگ | ۱۵۰٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان |
1383 | ۳۰۰٬۰۰۰ کیلومتر | سفید | دو لکه رنگ | ۳۵۰٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان |
شتاب صفر تا صد رسمی دوو سییلو در نسخههای دندهای، 12.5 ثانیه اعلام شده است که البته این رقم در شرایط واقعی بسیار بیشتر خواهد بود. در سوی مقابل مصرف سوخت ترکیبی دوو سیلو 6.3 لیتر در صد کیلومتر است که در زمان خودش، یک رقم کاملا مطلوب محسوب میشد. همچنین فرمان بسیار نرم این خودرو یکی از مزایای دوو سیلو برای خریداران به شمار میرفت.
امکانات و تجهیزات دوو سییلو در زمان عرضه قابل قبول بودند اما با عرضه مدلهای مجهزتر همچون سمند LX در پایان دهه 1380، ضعفهای این خودرو نمایان شد. دوو سییلو فاقد کیسههای هوا است و ترمزهای ضعیفی دارد. همچنین بدنه این خودرو در تصادفات مقاومت چندانی ندارد. این روزها خرید دوو سیلو تنها برای علاقمندان به خودروهای خاص منطقی است، چرا که توقف تولید طولانیمدت این خودرو، باعث شده است تا قطعات سیلو در بازار کمیاب شوند.