هفته گذشته، شرکت بریتانیایی بنتلی از دو مدل بنتلی کانتیننتال GT اسپید و کانتیننتال GTC اسپید رونمایی کرد. این دو خودرو، برخلاف مدلهای پیشین، از موتور W12 استفاده نمیکنند؛ بهجای آن پیشرانه V8 هیبریدی دارند. حداکثر راندمان این پیشرانه 779 اسببخار قدرت و 1000 نیوتنمتر گشتاور است. بااینحال، حداکثر سرعت بنتلی کانتیننتال GT مانند نسل گذشته خود، 334 کیلومتربرساعت است.
سیستم هیبریدی بنتلی را غول آلمانی و مالک این شرکت، فولکسواگن، تأمین کرده است. این سیستم هیبریدی در پورشه پانامرا، پورشه کاین و لامبورگینی اوروس SE نیز استفاده شده است. سیستم هیبریدی بنتلی از ترکیب پکیج باتری 25.9 کیلوواتی، موتور الکتریکی نصبشده درون گیربکس هشتسرعته دوکلاچه و موتور درونسوز V8 با توربوشارژر دوقلو تشکیل شده است.
آخرین مطالب
- خرچنگها میتوانند درد را تجربه کنند
- شرایط فروش اقساطی ایران خودرو برای خودروهای برقی اعلام شد [آذر 1403]
- معرفی بهترین گیف های اینستاگرام + آموزش اضافه کردن گیف به استوری
- برندهای موبایل تعهد دادهاند 5G را تا اوایل سال ۲۰۲۵ روی گوشیهای ایرانی فعال کنند
- تصویر روز ناسا: پانورامای ۳۶۰ درجه از تقابل فصلها در کوههای آلپ
مشخصات فنی بنتلی کانتیننتال GT اسپید
پیشرانه الکتریکی بنتلی کانتیننتال GT اسپید، بهتنهایی 187.4 اسببخار قدرت و 450 نیوتنمتر گشتاور آزاد میکند. وظیفه این موتور الکتریکی ایجاد گشتاور اضافه در دورهای پایین و کاهش افت قدرت هنگام تعویض دنده است. البته مالک کانتیننتال جدید میتواند باتکیهبر این موتور الکتریکی، 80 کیلومتر را در حالت تمام برقی و مطابق چرخه WLTP طی کند. حداکثر سرعت در حالت تمام الکتریک نیز 140 کیلومتربرساعت است.
موتور V8 بنتلی کانتیننتال GT اسپید، مجموعهای از بهروزرسانیها را دریافت خواهد کرد؛ ازجمله توربوشارژرهای تک اسکرول جدید و سیستم سوخترسانی با فشار بالاتر. پیشرانه V8 بنتلی بهتنهایی 592 اسببخار قدرت و 800 نیوتنمتر گشتاور آزاد میکند.
بنتلی کانتیننتال GT در کنار ویژگیهای فنی، بهروزرسانیهای ظاهری نیز دریافت کرده است. چراغهای تکی جدید در جلو با الهام از مدلهای جدید بنتلی باکالار و بنتلی باتور طراحی شدهاند. این چراغهای جلوی دوقلو از سال 1959 تاکنون، امضای مدل کانتیننتال بودند که اکنون تغییر کردهاند. چراغهای عقب جدید نیز جزئیات پیچیدهتری دارند. بااینحال کابین خودرو تغییرات چندانی نکرده و همچنان تمرکز بر تجمل است.
تغییرات فنی دیگر و مدل کانورتیبل
بنتلی برای کانتیننتال GT جدید، ضربهگیرهای دو سوپاپه جدیدی طراحی کرده است که تنظیمات جداگانهای برای فشردهسازی و برگشت دارند. همچنین با نصب باتری در بخش عقب خودرو، نسبت توزیع وزن خودرو به عدد 51:49 در جلو و عقب رسیده است. این خودرو بهصورت استاندارد قابلیت فرمانپذیری چرخهای عقب را دارد و به میلههای آنتیرول نیز مجهز شده است. بنتلی ادعا میکند نسل جدید کانتیننتال نسبت به گذشته راحتی بیشتر و هندلینگ بهتری دارد.
برای علاقهمندان به خودروهای کانورتیبل، بنتی کانتیننتال GTC اسپید عرضه شده است. حداکثر سرعت این خودرو به 285 کیلومتربرساعت محدود شده است اما مدل کانتیننتال GTC شتاب صفرتاصد بهتری دارد و بهجای 3.2 ثانیه مدل کوپه، در 3.1 ثانیه شتاب میگیرد. بنتلی اعلام کرده است تحویل مدلهای GT و GTC اسپید در سهماهه سوم سال جاری آغاز میشود.