جعل صدا و تصویر از طریق فناوری دیپفیک یا جعل عمیق، بسیاری از افراد مشهور را طی سالیان اخیر به دردسر انداخته است. تازهترین قربانی کلاهبرداری از طریق جعل عمیق یا دیپ فیک، مدیر فراری است. کلاهبرداران در تلاش بودند تا با جعل صدای مدیر فراری، از این شرکت خودروسازی ایتالیایی کلاهبرداری کنند.
گسترش اینترنت در سراسر جهان و تولید هزاران محتوای تقلبی، باعث شده است تا چشمها و گوشهای ما به باور کردن آنچه میبینند و میشنوند، بدبین شوند. افزایش توسعه نرمافزارهای دیپفیک یا جعل عمیق، باعث شده است تا دستکاری صدا و تصویر برای کلاهبرداران راحتتر از همیشه باشد. شرکت خودروسازی فراری نیز قربانی جدید جعل عمیق شد. فردی سعی کرد با جعل صدای «بندتو ویگنا» مدیر اجرایی فراری در پیامهای واتساپ و تماس تلفنی، سایر مدیران این شرکت را فریب دهد و از این مجموعه کلاهبرداری کند.
آخرین مطالب
- اشکودا کیلاک معرفی شد؛ هاچبک کراس ارزانی که چینی نیست!
- فیلم نت چگونه توجه با کیفیت و تنوع محصولات معادلات پلتفرمی را تغییر داد
- قارچ کرم ابریشم ممکن است سرعت رشد سلولهای سرطان را کم کند
- لیست مناسبت های آذر 1403| ایده تولید محتوا برای آذر 1403| نوین هاب
- مصوبه آزادسازی واردات آیفون به گمرکات ابلاغ شد
چگونه جعل عمیق صدای مدیر فراری لو رفت؟
مدیران فراری هنگامی متوجه کلاهبرداری شدند که به شماره تلفن ارسالکننده پیام دقت میکردند. این پیامها از شماره همیشگی ویگنا ارسال نمیشد. در نتیجه فرد کلاهبردار سعی کرد از طریق تماس تلفنی و تقلید صدای ویگنا، این موضوع را برای سایر مدیران توضیح دهد. با این حال هنوز سایر مدیران فراری متقاعد نشده بودند. آنها از ویگنای تقلبی خواستند تا هویت خود را تایید کند.
به عنوان مثال یکی از مدیران فراری از کلاهبردار خواست تا عنوان کتابی که ویگنا به تازگی برای او توصیه کرده بود، نام ببرد. کلاهبردار در پاسخ به این پرسش، جوابی نداشت و تلفن را قطع کرد. پیامهای کلاهبردار درباره یک خرید بزرگ صحبت میکرد که به صلاحدید تمامی مدیران اجرایی فراری نیاز داشت. هنوز مشخص نیست که کلاهبرداران تصمیم داشتند چه کاری انجام دهند.
خبرگزاری بلومبرگ در گزارش خود، وقوع جاسوسی شرکتی را محتمل دانسته است. به گفته این خبرگزاری، صنعت خودروسازی جهان اکنون در شرایطی بسیار رقابتی به سر میبرد که هرکدام از رقبا در تلاش هستند تا به دیگران حمله کنند. لازم است تا شرکتها اقدامات جدیدی را برای آموزش کارکنان خود به کار گیرند تا بتوانند پیامها و تماسهای تولید شده با فناوری جعل عمیق را شناسایی کنند.