چری از خودروسازان مشهور چینی در بخش صادرات به شمار میرود که دیرهنگام وارد بازی خودروهای برقی شد. بااینحال ورود دیرهنگام چری باعث نشده این شرکت نتواند در بازار رقابت کند. چری با سرعت درحالپیشرفت است و اکنون میخواهد ظرفیت تولید باتری حالت جامد خود را افزایش دهد. باتریهای حالت جامد ایمنتر و سازگار با محیطزیست هستند و چگالی انرژی بهبود یافتهای دارند.
رسانههای چینی گزارش دادهاند که چری ظرفیت خط تولید باتری حالت جامد خود را به بیش از یک گیگاوات ساعت افزایش میدهد. هدف چری برای این خط تولید 1.25 گیگاواتساعت باتری است. چری میخواهد نخستین خودروساز جهان باشد که خط تولید باتری حالت جامد با ظرفیت بیش از یک گیگاوات ساعت دارد.
آخرین مطالب
- خرچنگها میتوانند درد را تجربه کنند
- شرایط فروش اقساطی ایران خودرو برای خودروهای برقی اعلام شد [آذر 1403]
- معرفی بهترین گیف های اینستاگرام + آموزش اضافه کردن گیف به استوری
- برندهای موبایل تعهد دادهاند 5G را تا اوایل سال ۲۰۲۵ روی گوشیهای ایرانی فعال کنند
- تصویر روز ناسا: پانورامای ۳۶۰ درجه از تقابل فصلها در کوههای آلپ
خط تولید باتری چری در منطقه توسعه اقتصادی و فناوری ووهو در استان شرقی آنهویی چین قرار دارد. درحالحاضر این خط تولید 100 هزار مترمربع وسعت دارد. هدف چری تولید 5 گیگاوات ساعت باتری حالت جامد در این کارخانه است. بدیهی است باتریهای حالت جامد در خودروهای الکتریکی چری استفاده میشوند که بهزودی بازارهای صادراتی را فتح میکنند.
باتری حالت جامد چری در سه نسل ساخته میشود
در کنار راهاندازی خط تولید باتری، مرکز تحقیق و توسعه چری فرایند ساخت باتری را نیز کوتاهتر کرده است. ساخت باتریهای حالت جامد به 11 مرحله نیاز دارد اما در فرایند چری، فقط ۵ مرحله لازم است. این کار 30 درصد هزینههای ثابت و 20 درصد انرژی موردنیاز برای ساخت باتریها را کاهش میدهد.
انتظار میرود خط تولید باتری چری در ماههای آینده فعالیت خود را آغاز کند. نخستین نسل از باتریهای حالت جامد چری با تراکم انرژی 280 واتبرکیلوگرم تولید میشوند. سپس نوبت تولید نسل دوم میرسد. این نسل تراکم 400 وات ساعتبرکیلوگرم دارند. درنهایت نسل سوم با تراکم انرژی 500 وات ساعتبرکیلوگرم تولید خواهد شد. چری افق راهاندازی نسل سوم را سال 2027 اعلام کرده است.